La lectura de llibres com a nexe entre estudiants de diferents universitats

Iniciativa UPC

"La plaça del Diamant" ha estat el llibre que ha protagonitzat la primera sessió d'aquesta iniciativa

Los diferentes estudiantes que conectaron con la sesión de lectura online desde sus respectivos países

Els diferents estudiants que van connectar amb la sessió de lectura en línia des dels seus respectius països

UPC

La Martina, el Sacha i la Luísa són tres estudiants universitaris que comparteixen una mateixa passió: la literatura. Junts han impulsat el primer club de lectura interuniversitari europeu, l’U!Reading Club. Una iniciativa que pretén facilitar l’intercanvi d’idees, debats, recomanacions i experiències en un entorn internacional i no acadèmic.

I és que la literatura és un gran nexe d’unió per als estudiants, “una oportunitat increïble per trobar més punts en comú, compartir altres llengües i millorar les nostres habilitats per al pensament crític”, segons explica la coordinadora del projecte, Martina Massana-Massip, estudiant del grau en Ciència i Enginyeria de Dades de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).

Martina Massana-Massip, estudiante del grado en Ciencia e Ingeniería de Datos y coordinadora del proyecto

Martina Massana-Massip, estudiant del grau en Ciència i Enginyeria de Dades i Coordinadora del projecte

UPC

Per aquesta estudiant, l’U!Reading Club és una iniciativa que pot aportar molt valor cultural a la comunitat Unite!, l’aliança d’universitats tecnològiques europees en què neix aquest projecte: “Es potencia la lectura des de la multiculturalitat, s’ofereix als estudiants una oportunitat per accedir a la cultura des de la mateixa universitat i compensar el volum de disciplines més tècniques que ja cursem als nostres graus”, comenta la Martina.

Amants de la literatura

No és estrany que al darrere d’aquest primer club de lectura interuniversitari europeu hi hagi tres estudiants que es declaren àvids lectors apassionats per la literatura ja des de la infantesa. A la Luísa, que estudia Enginyeria Química a la Universitat d’Aalto, Finlàndia, li interessen sobretot els llibres relacionats amb biomedicina i socioeconomia. El Sacha, estudiant d’Informàtica a l’Institut d’Ingénierie et de Management de Grenoble, als Alts francesos, prefereix la fantasia i la ciència-ficció. La Martina, fins i tot, amb només 18 anys, ja ha publicat la seva primera obra, ‘Yo también soy diferente’, un llibre contra el 'bullying, en què parla del valor de la diferència.

A través d’aquest projecte, volen “aprendre més sobre altres experiències i cultures”, i animar a altres estudiants a “ampliar la comprensió i el coneixement de diferents cultures i perspectives, així com millorar la capacitat d'analitzar i interpretar textos complexos”. És per això que l’U! Reading Club està obert a qualsevol estudiant universitari que comparteixi les mateixes inquietuds.

Dos alumnas de la UPC interactuando en línea con otros universitarios

Katerina Volkova i Martina Massana-Massip interactuant en línia amb altres universitaris

UPC

Cada mes, es proposarà la lectura d’un llibre d'un dels països de les universitats de la aliança. La idea és combinar textos de diferents cultures i disciplines acadèmiques per exposar diverses tradicions literàries i acadèmiques. Així, es combinaran les propostes de clàssics de la literatura de cada país amb les obres d’autors i autores joves i emergents.

En les diferents sessions, en què es podrà convidar a l’autor o autora de l’obra escollida, els membres del Club exposaran i intercanviaran idees sobre la lectura proposada. Les trobades es faran de forma presencial a cada una de les universitats i també, de forma simultània, a través d’una plataforma virtual que permetrà compartir l’experiència amb la resta d’estudiants que hi participen des de les altres universitats Unite!.

Pretenem ampliar la comprensió i el coneixement de diferents cultures i perspectives, així com millorar la capacitat d'analitzar i interpretar textos complexos

Martina Massana-MassipCoordinadora del projecte

L’enregistrament de les sessions conformarà un catàleg, juntament amb els textos llegits i debatuts, una documentació que, segons explica Martina Massana, “es podrà compartir amb futurs participants i servirà com a recurs de recerca acadèmica i col·laboració”.

La iniciativa ha rebut el suport de Unite! i de les seves universitats a través del fons llavors per a projectes d’estudiants, Unite! Seed Fund.

Mostrar comentarios
Cargando siguiente contenido...