La UPC, guardonada als Premis Nacionals de Teatre Universitari

El grup Besoscénicos de l'EEBE, posant amb el premi
Descarregar

El grup Besoscénicos de l'EEBE, posant amb el premi

Cartell del XIV Festival MUTIS, obra de l'arquitecta i pintora italiana Alessandra Mita
Descarregar

’L’Última oportunitat‘, de Joan Ignasi Martí, director de l'agrupació Besoscénicos, de l'EEBE, ha aconseguit el premi al millor text original, mentre La Coquera, el grup de teatre universitari de l'ETSAB-EPSEB, ha estat guardonat pel cartell del XIV Festival MUTIS, obra d’Alessandra Mita

01/03/2024

La Universitat Politècnica de Catalunya – Barcelona Tech (UPC) ha destacat en els Premis Nacionals de Teatre Universitari, emportant-se dues distincions significatives. Joan Ignasi Martí, director de l'agrupació Besoscénicos de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), ha estat reconegut amb el premi al millor text original per l'obra 'L’Última oportunitat’. Aquesta peça, gestada al campus Diagonal-Besòs de la UPC, destaca per la seva combinació de crítica i ironia, i és una denúncia compromesa. Besoscénicos, juntament amb UPT'm Teatre del Campus de Terrassa, són dos dels teatres universitaris més joves de la UPC.

Per la seva banda, La Coquera, el teatre universitari de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB), ha estat guardonat pel cartell del XIV Festival MUTIS de teatre emergent de Barcelona, il·lustrat per l'arquitecta i pintora italiana Alessandra Mita. Aquest grup, que enguany compleix quinze anys, continua demostrant la seva capacitat d'innovació i creativitat.

Així mateix, la UPC està compromesa a promoure l'activitat teatral i altres expressions artístiques a tot el territori politècnic, fomentant intercanvis amb altres universitats. Un exemple d'això és que enguany la UPC serà amfitriona de la III Biennal de Teatre Universitari de la Xarxa Vives, un esdeveniment que tindrà lloc els dies 22 i 23 de maig al Campus Sud de Barcelona, i que reunirà 15 universitats de tot el territori.

Aquests guardons, atorgats per acadèmics de l'AAEE, destaquen el talent i la dedicació d'estudiants i professionals que participen en la vida cultural de la UPC, reforçant la reputació de la Universitat com a centre de referència en l'àmbit artístic i acadèmic.