Caminades politècniques. Per les terrasses de Miramar.

Amb Xavi Fàbregas. Dimecres 19 de juliol a les 18.30 h. Inscriu-te!

19/07/2023 de 18:30 a 19:30 (Europe/Madrid / UTC200)

Caminant per la ciutat amb mirada politècnica

Els jardins de Miramar són a la muntanya de Montjuïc de Barcelona. Es van construir entre 1919 i 1923, amb motiu de l'Exposició Internacional de Barcelona de 1929 i són obra de Jean Claude Nicolas Forestier i Nicolau Maria Rubió i Tudurí. L’itinerari ens permetrà conèixer la vegetació d’un dels espais que va possibilitar la introducció d’espècies d’altres zones, algunes de les quals actualment són molt utilitzades.

Els jardins se situen en una esplanada del Mirador de Miramar, una balconada a 60 m d'alçada des d'on s'observen unes magnífiques vistes panoràmiques de la ciutat i el Port de Barcelona. Després d'aquest espai se situa l'Hotel Miramar, un edifici construït com a restaurant de l'Exposició Internacional de 1929 i que entre 1959 i 1983 va ser la seu de televisió Espanyola a Catalunya. El 2006 va ser reconvertit en hotel. El jardí està format per diversos parterres de flors, vorejats de tanques baixes, així com arbres de diferents espècies. A la part central hi ha una font, i decoren aquest espai tres escultures de figures femenines: Fertilitat (1929) i Serenitat (1929), de Josep Clarà, i la Veremadora (o Pomona, 1927), de Pau Gargallo.

Entre les diverses espècies vegetals del jardí destaquen el bellaombra, el presseguer, la dombeia, la prunera de fulla vermella, l'alvocat, les trompetes, el baladre groc, l'aloc, l'arbre del paradís, el pi australià, etc.

Vine amb roba còmoda, recomanem cantimplora i moltes ganes de compartir el que cadascú sàpiga.

Punt de trobada

Dia: dimecres 19 de juliol

Hora: 18.30 h (Inicialment 16 h. S'ha endarrerit per evitar la calor)

Lloc de trobada: Escales de l'Hotel Miramar

Inscripcions a

Xavi Fàbregas

Director de l'EEABB i professor del Departament d'Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia.

Enginyer Agrònom per la Universitat de Lleida i postgraduat en Jardineria i Paisatgisme per la UPC, Xavier Fàbregas imparteix docència a l'EEABB des del 1989 i també a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona.

Ha tingut una participació important en la creació del grau en Paisatgisme, la primera promoció del qual es gradua aquest curs 2022-2023.

Pel que fa a l’activitat d’investigació, Xavier Fàbregas forma part del grup de recerca Unitat de Mecanització Agrària (UMA) de la Universitat i és expert en jardineria i paisatgisme. En aquest àmbit, ha rebut el premi X+Verd en la categoria obra divulgativa, pel seu llibre ‘Arbres de Vilafranca’, atorgat en el marc del Segon Congrés Europeu Ciutat Verda, que va tenir lloc a Barcelona l’octubre del 2007. A més, és coautor de la ‘Guia per a la Gestió del Verd Urbà’ (2021), publicada per la Diputació de Barcelona.

També és membre de l'equip redactor del Pla Espacial Urbanístic de protecció del Patrimoni i Catàleg de béns arquitectònics, històrics i ambientals de Vilafranca del Penedès (2016) i membre de l'equip de redacció del catàleg raonat d'elements patrimonials arquitectònics i naturals del Parc Güell (2018).