La Universitat Politècnica de Catalunya formarà part del I Encuentro de Clubes Universitarios de Lectura a Madrid

UPCArts i el Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius assistiran del 17 al 19 de maig proper, al I Encuentro de Clubes Universitarios de Lectura a Madrid, organitzat per l’Asociación Colegial de Escritores (ACE), i adreçat a conductors de clubs de lectura universitaris i a persones interessades en crear-los o millorar-los.

Els clubs de lectura són poc coneguts, tot i la importància que tenen per l’ecosistema cultural, pel propi sistema universitari i per a la indústria del llibre. En conseqüència, l’objectiu de la trobada és reflexionar sobre la lectura a les universitats, sobre els seus clubs de lectura i la seva relació amb la societat i amb la promoció de la lectura.

Per debatre sobre els clubs universitaris de lectura, a més dels conductors de clubs, es comptarà amb escriptors i escriptores com Carme Riera, Elvira Lindo i Manuel Rivas, entre d’altres; amb experts en la matèria com Emilio Pascual i Guadalupe Jover, i amb periodistes de prestigi com Mara Peterssen, Daniel Basteiro o José Andrés Rojo.

Amb aquestes jornades, l’ACE vol donar resposta i oferir possibles línies d’actuació a diferents reptes continguts al Plan de Fomento de la Lectura del Ministerio de Cultura y Deporte que són: promoure la igualtat en l’accés a la lectura, reflexionar sobre el concepte de lectura, conversar sobre com millorar els índexs de lectura en l’àmbit universitari, dotar de prestigi a aquesta activitat i a la creació literària, mostrar la bibliodiversitat, la internacionalització i el compromís amb els objectius de l’Agenda 2030 i, especialment en l’àmbit universitari, visibilitzar la lectura com a motor per a la innovació i el coneixement. La iniciativa vol, també, donar a conèixer i impulsar el teixit creat pels clubs de lectura sorgits en el context universitari.