La UPC amb bones notes! Tres centres amb Pianos Vius

UPCArts apropa la música als Centres de la UPC gràcies a Pianos Vius, una associació cultural sense ànim de lucre que omple de pianos espais públics com hospitals, residències, ateneus, biblioteques i universitats entre d’altres. Al capdavant hi ha l'Abel Coll, investigador del CIMNE.

L’ETSAB, l’ETSAV i l’FME ja n’han instal·lat als seus espais i estan disponibles per a qualsevol persona que vulgui tocar-los. Aquest fet condiciona la seva ubicació que ha de permetre tant l’ús de l’instrument com el silenci necessari per dur a terme l’activitat acadèmica i de gestió. A Arquitectura de Barcelona i del Vallès ho han resolt situant els pianos al vestíbul mentre que la Facultat de Matemàtiques l’ha col·locat en un passadís espaiós.

L’associació va néixer l’octubre de 2021 a conseqüència de la pandèmia. L’Abel va tocar el piano per al seu veïnat i observà com la música, a través de l’emoció, els transmetia tranquil·litat i benestar.

Pianos Vius compra o rep en donació pianos de segona mà, els repara, els afina, els ven i fa els manteniments necessaris a un preu molt assequible. Si algun Centre més està interessat a tenir-ne un, cal que contacti amb UPCArts upcarts@upc.edu o amb Pianos Vius pianosvius@gmail.com.