Núvol.notícies

L'últim concert de Zoo a Barcelona ha tingut lloc al Parc del Fòrum en el marc de la Telecogresca, que organitzen els alumnes de la UPC.

Biblioteques de Barcelona ha organitzat el XVIII Cicle de Filosofia dedicat a humanisme, transhumanisme i posthumanisme.

Per commemorar el Dia de les Dones i les Nenes en la Ciència, l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i La Geltrú ha convidat dones científiques a parlar de la seva vocació.

El CCCB ha inaugurat amb el reconegut filòsof de la tecnologia xinès Yuk Hui un cicle de debats per explorar com la #IA transforma la societat, la cultura i el dret.

L’Ateneu Barcelonès acull la xerrada Veus joves de la UPC explorant la sostenibilitat i la IA, on tres estudiants debaten sobre el futur de la intel·ligència artificial.

El programa UPCArts i Núvol obren un espai de reflexió en l’àmbit del tecnohumanisme, amb la voluntat que sigui al mateix temps una porta d’entrada dels alumnes de la Universitat Politècnica de Catalunya a una àgora cultural. Aquest espai estarà obert a la participació d’alumnes i també d’experts de l’àmbit acadèmic que hi vulguin participar per construir plegats un relat de la vida cultural de la UPC. Joan Burdeus inaugura amb aquest article una conversa en la confluència de les arts, la ciència i la tecnologia.

Núvol i UPCArts obren un espai de trobada oberta als alumnes de la Universitat Politècnica de Catalunya per explorar un camp compartit entre les humanitats, la ciència i la tecnologia.

El dia 3 d’abril de l’any 2000 es va organitzar un petit recital de poemes i es va convidar la Rosa Novell a la UPC. Es va aixecar i va retirar el micròfon tot dient “per una vegada prescindiré de la tecnologia i usaré només la veu”, llavors va començar a recitar.

El porxo del Saló del Tinell (Pl. de Sant Iu, 5-6) és un dels deu racons escollits de Ciutat Vella que seran il·luminats durant les festes de Santa Eulàlia. Antoni Arola ha supervisat els seus alumnes de Disseny d’il·luminació Arquitectònica de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Ja ho diu la llegenda, Santa Eulàlia va ser sotmesa a martiri pel governador romà de Bàrcino perquè no va voler renunciar a la fe cristiana. La Casa Padellàs explica aquesta història de llàgrimes a través de la llum i el glaç.

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) posa en marxa la iniciativa ‘Aquí STEAM’. un programa que té com a objectiu orientar les noies que encara no han triat carrera