Projecció de 'Bailar la locura' i col·loqui posterior.

Dimecres 15 de novembre, 12:15 h, Aula Màster del Campus Nord.

15/11/2023 de 12:15 a 13:14 (Europe/Madrid / UTC100)

Aula Màster del Campus Nord

Jornades #TrioLaVida per a la prevenció del suïcidi a les universitats de Catalunya

Durant els darrers anys, diverses investigacions han observat que la prevalença d’ideació suïcida i d’altres problemàtiques de salut mental són rellevants dins la població universitària i, molt especialment, en el primer any, no només pel que fa al rendiment acadèmic sinó també per l’afectació de la seva vida social, les relacions personals i el treball.

En aquest context, la necessitat d’implementar accions d’impacte per a la prevenció del suïcidi en la població jove es considera prioritària. Per això, el Pla director de salut mental i addiccions del Departament de Salut promou, amb la col·laboració de les universitats de Catalunya, la celebració de les jornades #TrioLaVida, que es plantegen com un conjunt d’activitats relacionades amb la prevenció del suïcidi i la promoció de la salut mental a l’àmbit universitari.

Projecció de 'Bailar la locura'

La projecció del documental 'Bailar la locura' s'emmarca dins de les activitats programes per la UPC dins de les Jornades #TrioLaVida. Es tracta d'una pel·lícula que mostra el procés creatiu d'una coreografia de dansa contemporània que gira entorn dels límits entre la normalitat i la bogeria, i es tracten sense prejudicis temàtiques centrals en relació amb la salut mental com són l'impacte de rebre un diagnòstic de trastorn mental, els deliris, el tractament farmacològic, les autolesions i el suïcidi. L'objectiu és trencar el tabú que envolta els problemes de salut mental i reduir l'estigma envers les persones amb problemes de salut mental. El col·loqui posterior comptarà amb la presència de Marta Espart i Maiol Virgili, que han codirigit l'obra.