Ciutat Vella: història i matemàtiques a la ciutat de Barcelona

Amb Pau Mir. Diumenge 18 de juny, matí. Barcelona. Inscriu-te!

18/06/2023 de 10:30 a 12:30 (Europe/Madrid / UTC200)

Caminant per la ciutat amb mirada politècnica

En aquesta ruta veurem edificis emblemàtics i claus en la història de l’ensenyament de les matemàtiques a Catalunya i, especialment, a Barcelona. Durant la ruta es visitarà l’Institut d’Estudis Catalans, la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, l’edifici de la Llotja de Mar i l’antiga Acadèmia Militar de Matemàtiques.

Vine amb roba còmoda per caminar 5 quilòmetres. Recomanem cantimplora i moltes ganes de compartir el que cadascú sàpiga.

Programa

La ruta comença a la parada de metro de Sant Antoni, línia L2, sortida Carrer Villarroel, i acaba al Parc de la Ciutadella.

• Passarem per l’Institut d’Estudis Catalans, ubicat a l’antic Hospital de la Santa Creu, on hi trobem la seu de la Societat Catalana de Matemàtiques.
  • Veurem també la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, a la Rambla.
  • Arribarem fins a la Llotja de Mar, embrió de les primeres escoles d’oficis i facultats tècniques, i acabarem a l’antiga Acadèmia Militar de Matemàtiques, avui reconvertida en el Museu de la Xocolata.

Durant el camí, a més, veurem que Ciutat Vella està plena de detalls i curiositats matemàtiques, com per exemple un gran nombre de rellotges de sol amagats...

Inscripcions a

Pau Mir

Doble grau en Física i Matemàtiques per la UAB. Màster en Matemàtiques Avançades per la UPC.

Actualment realitza un doctorat en Geometria simplèctica dirigit per Eva Miranda (UPC).També imparteix docència a l'FME i l'EPSEB.