Notícies del lloc

20/12/2023

El Consell de Govern de la UPC ha acordat, el 19 de desembre, nomenar doctor 'honoris causa' el pianista de jazz Ignasi Terraza, 'alumni' de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) i que va ser la primera persona cega a llicenciar-se en Informàtica a l’Estat espanyol. El professor Jordi Cortadella actuarà com a padrí de l'acte d'investidura, que tindrà lloc durant la primavera.

21/01/2024

El Museo Casa Botines Gaudí, de León, ha atorgat el Premi León de Plata a la Real Càtedra Gaudí. El jurat ha destacat la tasca de recerca i divulgació de la Càtedra, i fites com la restauració dels pavellons Güell, la creació del Museu de l’Arquitectura i l’organització d’exposicions universals. El director de la Càtedra, Galdric Santana, ha recollit el premi el 20 de desembre.

05/02/2024

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) de la UPC es converteix aquests dies en l’espai expositiu de la mostra itinerant 'Nova pantalla. El videojoc a Catalunya'. El Centre, referent formatiu en l’àmbit dels videojocs i les indústries digitals creatives, serà la nova seu d'aquesta exposició, centrada íntegrament en l’ecosistema del videojoc català. Es podrà visitar del 5 al 16 de febrer.

14/02/2024

La UPC s’ha adherit al Manifest de Ljubljana, que defensa la importància de la lectura de nivell superior, com a eina per desenvolupar el pensament analític i crític en l’era digital. L’adhesió s’ha fet pública el 14 de febrer, en un acte a la Biblioteca Gabriel Ferraté en el qual ha participat, entre d’altres, Mihael Kovac, un dels impulsors del manifest.

06/03/2024

’L’Última oportunitat‘, de Joan Ignasi Martí, director de l'agrupació Besoscénicos de l'EEBE, ha aconseguit el premi al millor text original, mentre La Coquera, el grup de teatre universitari de l'ETSAB-EPSEB, ha estat guardonat pel cartell del XIV Festival MUTIS, obra d’Alessandra Mita.

07/03/2024

El 3 de març de 1976, la repressió policial contra una assemblea de treballadors i treballadores a Vitoria-Gasteiz va provocar cinc morts i un centenar de ferits. La coneguda com a 'massacre de Vitoria' va provocar un allau de protestes arreu, a les quals es van sumar estudiants de l'Escola d'Arquitectura de Barcelona. La taca de pintura a l'actual façana de l'ETSAB de la UPC perdura com a símbol de protesta contra la repressió i a favor de les llibertats.